Minggu, 26 Juli 2020

Keunggulan Buat Bisnes Dropship Secara Online

Sembang Kejayaan - Salah satu cara untuk melaksanakan bisnes online adalah dengan dropship. Bagi mereka yang baru nak berjinak dalam dunia perniagaan online akan bertanya apa itu drosphip? Apa yang best buat bisnes dropship? Cara untuk mula bisnes dropship? Untung atau tidak jadi drosphip ni? Dan macam-macam soalan lagi berhubungan bisnes drosphip.

Secara ringkasnya, Apa Itu Dropship? Dropship yakni salah satu tata cara jual beli online di mana anda (Penjual) tidak perlu simpan stok mahupun postage barang. Anda akan menjadi orang tengah di antara pembekal dengan pelanggan anda. 

Tugas anda hanya promosikan produk & ambil order. Bila dah mampu tempahan, anda perlu hubungi pembekal produk tersebut dan segala urusan pembungkusan dan penghantaran semuanya diuruskan oleh pembekal itu sendiri. Sila rujuk gambar di bawah untuk lebih mengetahui kaedah bisnes dropship.

 Salah satu cara untuk melakukan bisnes online adalah dengan dropship Kelebihan Buat Bisnes Dropship Secara Online
Sumber: Google

Sebenarnya, terdapat banyak kelebihan buat bisnes dropship untuk sesiapa yang saja nak mula buat bisnes ini. Berikut ialah beberapa keunggulan memulakan bisnes online dropship.



Kelebihan Bisnes Online Dropship


1. Modal yang sangat minim. Kebiasaannya modal yang dikeluarkan oleh dropship yaitu dalam bentuk 'pendaftaran' bagi mengijinkan anda untuk menjadi biro dropship. Tapi ada juga sesetengah pembekal eksklusif tidak mengenakan caj untuk registrasi. 

2. Nak jadi biro dropship tak perlu pegang stok atau simpan stok banyak-banyak di rumah. Anda cuma perlu mengiklankan produk dagangpembekal anda. Sekiranya ada pembeli yang menciptakan pesanan, berikan data-data pembeli mirip nama, alamat, no. telefon, dibarengi pembayaran barang terhadap pembekal anda. 

4. Anda tidak perlu tanggung risiko kerugian sekiranya produk tidak laku dijual. 

5. Menjimatkan abad. Anda tidak perlu bersusah payah untuk pengemasan barang dan tak perlu keluar pergi pos barang kerana kesemuanya diuruskan sendiri oleh pembekal anda. 

6. Boleh dijalankan dari rumah. Tidak memerlukan tempat yang khusus untuk melakukan bisnes dropship ini mirip pejabat, kedai dan sebagainya. Anda boleh melaksanakan dimana sahaja anda berada untuk mengerjakan bisnes dropship ini. 

 Salah satu cara untuk melakukan bisnes online adalah dengan dropship Kelebihan Buat Bisnes Dropship Secara Online

Setakat itu sahaja serba sedikit perkongsian tentang bisnes online dropship. Bagi anda yang tertarikingin menjana pendapatan sampingan dengan bisnes online, bisnes dropship ini merupakan pilihan yang sempurna buat anda mulakan dengan modal awal yang sangat rendah.


Sumber https://sembangkejayaan.blogspot.com


EmoticonEmoticon