Selasa, 06 Oktober 2020

Cara Terbaik Bantu Anda Lebih Menghargai Abad


Sembang Kejayaan - Pada periode globalisasi ini, duduk perkara suka mencampakkan era ini ialah problem yang sungguh berat bagi anak-anak muda sekarang ini. Masalah ini akan menjadi lebih serius jika tiada sesiapa yang peduli perihal hal ini. Masalah ini perlu diselesaikan secepat yang mungkin supaya tidak terikut-ikut dengan generasi yang akan datang.

Sebenarnya kalau kita buang era, kita akan terlepas banyak benda. Cuba bayangkan, orang lain yang berupaya melakukan sesuatu kerja sudah maju kehadapan. Orang tidak berupaya tetap berada di kawasan yang serupa tidak akan bergerak meskipun selangkah kehadapan.

Nampak tak disitu kita sudah rugi sebab kita buang masa. Masa ini sangat penting. Ada pepatah menyampaikan "Time Is Gold" abad itu emas.
Sehari kita ada 24 jam. Macam-macam benda yang kita boleh buat dalam kala 24 jam itu. Kalau sebulan telah berapa? Setahun? Jawapannya ada pada diri anda sendiri.

Takkan nak buang kala macam tu saja. Buatlah satu benda yang boleh beri faedah terhadap kita. Kita perlu cepat untuk bertindak dalam melaksanakan sesuatu yang boleh mengubah kehidupan anda.

 masalah suka membuang masa ini merupakan masalah yang sangat berat bagi anak Cara Terbaik Bantu Anda Lebih Menghargai Masa

Tips Mudah Atasi Masalah Suka Buang Masa: 

Cuba banyangkan bila setiap minit anda akan dibayar dan jika cukup 1 jam anda akan mampu RM 1,000. Kalau 24 jam telah jadi RM 24,000. 

Tetapi untuk menerima RM 24,000 anda perlu menggunakan periode 24 jam sehari anda dengan melakukan perkara yang berguna.

Tak cerita sama ada anda bekerja, buat bisnes online, berniaga, atau benda yang boleh beri anda berjaya pada kala hadapan.

Tetapi jika anda tidak memakai kurun anda dengan baik anda tidak berjaya untuk mampu RM 24,000 itu.

Masih kurang terperinci? begini,

Sebagai teladan, bayangkan anda seorang yang buat perniagaan online. Kaprikornus anda akan gunakan kurun anda dengan melakukan kerja-kerja untuk meningkatkan perniagaan anda.

Dan bayangkan juga kurun yang anda pakai itu anda akan dibayar setiap jam RM 1,000. Kalau anda guna lagi kala anda lebih dari 1 jam, anda akan mampu lebih dari RM 1,000 tadi. Maksudnya nilai akan bertambah. Selagi anda gunakan abad dengan betul, semakin bertambah nilai yang anda perolehi.

Apabila cukup 24 jam anda berjaya memperolehi 24 ribu tadi. Kalau anda tidak bertindak untuk melaksanakan sesuatu dan ianya cuma sekadar buang kala anda tidak akan dapat apa-apa. 

Ini cuma acuan istilah nak bagi kita sedar bahawa betapa pentingnya masa. Makara kerjakan sesuatu yang boleh mengganti hidup anda pasa kala hadapan.

Banyak benda bahu-membahu yang boleh kita buat sebagai acuan perniagaan online. Ramai dari golongan kita sudah berjaya pada usia muda. Dan ramai bawah umur muda sekarang jadikan bisnes selaku titik kejayaan mereka dan ada yang sudah berjaya digelar usahawan pada usia muda.

Makara lakukanlah sesuatu buat diri kita sendiri daripada kita terus buang era yang boleh merugikan diri kita sendiri. Sebab periode dilarang diganti. Kalau hilang ianya akan hilang begitu saja.

Semoga berfaedah, terima kasih.


Sumber https://sembangkejayaan.blogspot.com


EmoticonEmoticon