Senin, 05 Oktober 2020

Kata-Kata Motivasi Diri Dalam Kehidupan Sepanjang Hari

 Harini saya nak kongsi sedikit tentang kata motivasi diri setiap hari yang boleh kita ama Kata-Kata Motivasi Diri Dalam Kehidupan Seharian

Assalamualaikum,

Sembang Kejayaan - Harini saya nak kongsi sedikit ihwal kata motivasi diri saban hari yang boleh kita amalkan. Semoga dengan kata motivasi ini berbagi kita lebih semangat menjalani kehidupan sehari penuh. Kalau nak tahu teruskan membaca sampai habis.

Anda seorang yang malas atau tidak bergairah? Kebanyakan orang akan mengalami perasaan malas pada awal paginya. Mereka seolah-olah tidak bersemangat untuk melaksanakan pekerjaan pada hari tersebut. 

Dan ada juga yang berfikir bahawa mereka dilarang berjaya seperti orang lain yang mengembangkan mereka tidak bergairahpada hari tersebut dan berfikir semua yang dikerjakan akan gagal.

Mengapa hal ini terjadi? Ini kerana kita selalu berfikiran negatif, tidak percaya pada diri sendiri yang sebetulnya kita boleh berjaya.

Kaprikornus disini ada kata kata motivasi yang boleh kembalikan semangat kita saban hari. Cuba amalkan cara ini setiap pagi sebelum memulakan sesuatu kerja. Motivasi ini boleh menolong kita mengembangkan semangat untuk menjadi manusia yang hebat.

Baca Juga: 25 Kata-kata Mutiara Kehidupan & Motivasi


Berikut merupakan langkahnya :

Cuba tutup mata anda, kemudian senyumlah.

Pada awal pagi, penuhilah dengan rasa syukur.

Syukurlah kita sehingga dikala ini kita masih boleh bernafas, syukurlah atas penglihatan, pendengaran serta kekuatan yang masih diberikan oleh Tuhan.

Bersyukurlah atas kesihatan yang tidak ternilai. Kita diberikan kesihatan yang baik supaya kita mampu melakukan kerja sehari penuh. Bersyukurlah atas nikmat yang diberikan yang dilarang dihitung jumlahnya.

Hari ini akan menjadi hari yang terbaik berbanding hari-hari yang lain. Hari ini akan menjadi pengalaman hidup yang hebat. Apa yang dirancangkan pada hari ini akan sukses dengan jayanya.

Jika kelmarin anda mencicipi kegagalan, ketidakpuasan, LUPAKAN semua itu. Kerana hari ini adalah hari yang baru.

Teruslah bergerak dan berlarilah sekuat-kuatnya. Kerana orang yang bergerak maju mendekati harapan akan berjaya. Manakala orang yang duduk santai tidak akan mendapat apa-apa. Dan mereka pasti akan ketinggalan.

Lakukanlah sesuatu ! Belajarlah sesuatu yang gres supaya tidak ketinggalan disamping dapat menjadi orang yang berpengetahuan. Berusahalah bersungguh-sungguh untuk berjaya ! 

Kamu niscaya mampu !   Kamu boleh kerjakan ! 

Apa yang kau cita-citakan pasti akan tercapai. Percayalah pada diri sendiri. Buktikan kepada orang sekeliling yang pernah merendah-rendahkan impian kamu. Buktikan bahawa kau boleh melakukannya. 

Berjuanglah demi cita-cita itu !

Tidak ada yang mustahil untuk mencapainya kecuali tidak berupaya. Keluarkan semua tenaga, kekuatan, semangat pada hari ini.

Ingatlah orang-orang tercinta yang selalu memberikan semangat. Dan ingatlah doa-doa mereka. Jangan sesekali kecewakan mereka. Buatlah mereka gembira dengan diri kau. Jadikan air mata mereka yang mengalir yang membasahi pipi itu selaku air mata kebahagian kerana bangga melihat kau.

Jadilah insan yang mahir yang mampu menyumbang terhadap negara dan juga orang lain. Berkasih sayanglah sesama kita. Bantulah mereka yang berada dalam kesulitan. Sebab kamu adalah manusia yang terbaik.

Isilah pikiran kau dengan pikiran yang positif. Buatlah keputusan dengan baik dan bijak. Keluarkan idea-idea yang bernas dan bakat yang sudah usang terpendam dalam diri.

Beranilah dalam melakukan sesuatu kerana sifat orang yang berjaya itu ialah berani dalam melaksanakan sesuatu yang tidak pernah dilakukannya.

Takutlah kalau tidak melaksanakan sesuatu. Mereka yang berjaya kerana mereka memiliki semangat berjuang yang tinggi. Tidak ada yang boleh menghentikan cita-cita kau.

Baca Juga: 30 Kata-Kata Motivasi Penyemangat Hidup Luar Biasa - Motivasi & Inspirasi

Jika menempuhi rintangan yang besar yang menyebarkan kau jatuh dan menyebarkan kamu kecewa sehingga nyaris untuk berputus asa. Bangunlah dengan secepatnya ! 

Kemudian ingat kembali tujuan hidup dan cita-cita kamu. Sentiasa beringat bahawa di hadapan sana akan ada keinginan. Jangan pernah berputus asa.

Bersyukurlah dengan apa yang ada. Dengan bersyukur hidup akan menjadi berkat. Dan berhentilah menyalahkan orang lain kerana dirimu yang bertanggungjawab atas kejayaan kau sendiri.

KAMU ORANG YANG HEBAT !

Terima kasih. Semoga berguna untuk semua.

Sumber https://sembangkejayaan.blogspot.com


EmoticonEmoticon