Jumat, 02 Oktober 2020

Motivasi-Gagal Bukanlah Pengakhiran

gagal sekali bukan bermakna gagal buat selama Motivasi-Gagal bukanlah pengakhiran

Sembang Kejayaan - Berjumpa lagi kita kalini dalam post terbaru by Sembang Kejayaan. Harini Sembang Kejayaan nak memberi sedikit motivasi untuk berjaya dalam kehidupan. Yang tentu saja motivasi kalini semuanya segar-segar. Motivasi harini bertajuk "gagal bukanlah pengakhiran"

Nak tahu?

teruskan membaca sampai habis. Sebelum itu, anda takut gagal? 

Jangan takut gagal,
Kerana dengan kegagalan
Kamu akan tahu bagaimana
Caranya untuk berdiri.

Benda yang paling hebat yang sukar dikerjakan yaitu apabila seseorang menghadapi kegagalan. Tapi dengan kegagalan itu bagaimana beliau berusaha untuk berdiri dan terus berupaya. This is awesome. Yang mana yang pernah gagal, bererti mereka telah melangkah ke depan untuk menuju kejayaan.

Ingat jangan sesekali takut gagal. Andai kata anda takut pada kegagalan, bermakna anda takut nak berjaya.


[Dah baca?] motivasi saban hari bagi yang gampang kecewa bila gagal


Gagal tak sebaiknya gagal buat selama lamanya. Kegagalan bantu-membantu mengajar kita macam mana nak berjaya bahu-membahu. Tidak ada manusia yang hidup di tampang bumi ini tepat. Pasti ada kesilapan yang pernah dijalankan. Dan kesilapan tu dijadikan pengajaran buat diri biar tidak ulang lagi kesilapan yang sama.

Pernah dengar kata-kata ni,

"Kesalahan dan kegagalan mampu terjadi pada sesiapapun, kesalahan dan kegagalan bukanlah penghalang untuk suatu kemenangan, namun belajarlah darinya. Janganlah menghabiskan waktumu hanya untuk menyesalinya".

Kegagalan yang kita hadapi sekarang bukanlah penghalang buat kita untuk terus berjaya. Tapi ianya ialah cabaran yang perlu kita hadapi untuk meraih kejayaan. 

Biar kita gagal banyak kali. Gagal sekali, terus bangkit !
Gagal,  bangkit lagi !
Gagal,  bangkit lagi !
Don't worry about it, enjoy it

Jangan risau, buatlah banyak kesilapan. Kerana setiap kesilapan yakni satu pendapatan yang bagus buat kita. Sebab tu kena belajar dari kesilapan.

Untuk mencapai kejayaan bukan sebuah masalah yang mudah. Nak berjaya memerlukan usaha dan kesabaran yang kuat. Usaha tekun pasti berjaya. Selitkan juga dengan doa. Mudahan kita berjaya. Perlu di ingat senantiasa usaha ialah tangga kejayaan

Dan jangan sesekali kita menghabiskan waktu kita dengan penyesalan. Menyesal namun tiada perjuangan untuk bertindak. Semua itu akan menjadi kasus yang sia-sia saja. 

Sebaliknya kita perlu bertindak untuk memperbaikinya. Belajarlah dari kesilapan yang pernah kita buat. Dari situ kita dapat mengenal niscaya punca yang membuatkan kita gagal.

Selepas kita tahu dimana kesilapan kita dan cubalah untuk memperbaikinya supaya menjadi lebih baik dari sebelumnya. Dan berjanji dengan diri kita biar tidak ulang lagi kesilapan yang sama. Dari situ hasil kerja kita akan menjadi lebih baik dan akan bertambah baik pada abad hadapan. 

Rumusannya disini, gagal bukanlah pengakhiran. Ianya yaitu permulaan untuk berjaya. Makara jangan takut untuk gagal, tetapi belajarlah dari kegagalan.

Sekadar perkongsian, nantikan update seterusnya.




Sumber https://sembangkejayaan.blogspot.com


EmoticonEmoticon