Minggu, 04 Oktober 2020

Motivasi Kehidupan Perjuangan Tangga Kejayaan Terkini

Motivasi kehidupan usaha tangga kejayaan Motivasi kehidupan usaha tangga kejayaan terkini

Sembang Kejayaan - Kebanyakan manusia seringkali takut untuk mencuba sesuatu yang baru kerana khawatir akan gagal. Adakah kau tergolong dalam kalangan ini? Jika ya, buanglah jauh-jauh aliran yang sebegini.

Ingatlah kata-kata ini,

Jangan takut melaksanakan hal gres,
Jangan takut untuk gagal, jika anda
tidak pernah melakukan kesalahan,
berarti tidak berguru apa-apa.

Jangan sesekali takut untuk mencar ilmu sesuatu yang gres. Sebabnya, kalau kita takut, kita tidak akan berjaya. Orang yang berjaya sentiasa berani melakukan sesuatu dan sering mencuba melaksanakan hal baru.

Orang yang berjaya akan terus mencari ilmu dan tidak pernah berputus-asa dalam mencarinya. Jika ada kesempatan depan mata, rebutlah potensi tersebut tanpa berfikir tentang berjaya atau tidak. Yang penting kita berusaha terlebih dulu. Sebabnya, kalau kita tidak cuba, kita tak tahu kemungkinan rezeki kita ada disitu.

Dan jangan sesekali takut pada kegagalan. Yang penting perlu ada perjuangan. Jika telah berupaya tekun niscaya akan berjaya. Ingat kata-kata "Usaha Tangga Kejayaan".

Kegagalan itu niscaya akan dialami oleh semua orang. Disebalik kejayaan mesti ada kegagalan. Dan jangan jadikan kegagalan kita itu untuk terus berputus-asa. Sebaliknya, kita perlu belajar dari kegagalan itu. Cari punca dimana salah kita. Selepas ketahui puncanya, perbaiki kesilapan tersebut dan terus berguru dan terus berupaya.

Kalau kita tak belajar dari kegagalan, kita takkan tahu dimana bergotong-royong kesilapan yang kita buat.

Perlu ingat, insan tidak diciptakan untuk terus berjaya. Sebaliknya, insan mesti berusaha untuk mencapai kejayaan tersebut.

Apabila kita gagal melakukan sesuatu dan berbagi kita rasa kecewa, Berhentilah ! Buanglah perasaan sebegitu ! Bangkit semula !

Untuk bangun dari kegagalan itu memerlukan semangat dan azam yang kuat untuk kembali semangat. Sebab itu wujudnya kata-kata motivasi yang dibentuk oleh orang pakar dalam motivasi.

Orang yang berjaya, senantiasa akan memotivasikan diri sendiri dalam kehidupan mereka biar terus semangat untuk bangun dari kegagalan dan lanjutkan usaha. Boleh baca motivasi ini dan amalkan setiap pagi. Motivasi saban hari 

Sentiasa dengan pedoman yang konkret. Apa yang kita kerjakan, katakan dalam hati "Apa yang aku lakukan niscaya akan berjaya". Sikap positif ini akan mendorong hati orang-orang yang bagus untuk melaksanakan hal-hal yang besar.

Bergeraklah ke hadapan supaya lebih maju, jangan takut menghadapi cabaran dan praduga di depan. Cabaran dan praduga itu pasti akan datang, yang penting hadapinya dengan tenang.

Jangan buang kurun, bertindaklah dengan secepatnya. 

Sekadar berkongsi..


Sumber https://sembangkejayaan.blogspot.com


EmoticonEmoticon