Jumat, 02 Oktober 2020

Perjuangan Dan Kesempatan - Kiat Pengusaha Berjaya Terkini

Usaha dan peluang menjadikan seseorang bergelar usahawan berjaya Usaha dan peluang - Tips usahawan berjaya terkini

Sembang Kejayaan - Untuk menjadi pebisnis yang berjaya bukanlah sebuah perkara yang gampang. Ianya memerlukan perjuangan dan iman diri yang besar lengan berkuasa.

Ramai anak muda sekarang yang mula berjinak dalam dunia bisnes. Mereka mula dengan bisnes skala kecil dan berharap bisnes mereka akan meningkat pada abad hadapan.

Sebenarnya banyak keunggulan bisnes ni, lebih-lebih lagi bagi orang yang minat buat bisnes secara online. Boleh baca keunggulan bisnes online 

Untuk meningkatkan dagangmestilah kena bekerja lebih keras dan tidak mudah berputus asa. Setiap pebisnis yang berjaya mempunyai taktik masing-masing untuk menyebarkan dagangmereka.

Ada juga sesetengah orang tidak tahu bagaimanana untuk mengembangkan lagi bisnes mereka ke peringkat yang lebih besar.

Ada yang buat bisnes tetapi berhenti di separuh jalan. Sebabnya tidak tahan dengan cabaran yang dihadapi.

Memang betul, dalam bisnes ini banyak cabaran dan dugaan yang perlu kita tempuh. Pada satu tahap kita akan down. Tapi itu semua tak penting. Yang penting kejayaan kita. Teruskan berupaya.

Cuba kita lihat, pengusaha yang berjaya sentiasa berusaha dan mereka sentiasa ambil kesempatan-peluang yang ada untuk mengembangkan jualannya.

Contohilah mereka, rebutlah potensi yang ada. Jangan takut pada kegagalan. Kegagalan tidak seharusnya gagal untuk selama-lamanya.

Kegagalan bahwasanya membuatkan kita untuk lebih berupaya. Untuk mencapai kejayaan memang akan memerlukan era. Jika kita berupaya lebih niscaya akan mampu kesannya.

Ingat kata-kata ini, 

Bersusah-sulit dahulu, bersenang-senang lalu

Biar kita susah payah kini, dan kita akan bersenang-bahagia di kemudian hari. Kebanyakan usahawan berjaya yang populer di Malaysia dan juga Indonesia. Mereka pada mulanya bukanlah dari keluarga yang bahagia yang mudah mampu modal dari keluarga. 

Tetapi dengan perjuangan dan keseriusan mereka yang konsisten yang menyebarkan mereka berjaya sehingga ke hari ini.

Selagi kita masih muda inilah peluang kita untuk bersusah payah dalam memajukan perniagaan. Sebab pada masa ini kita masih besar lengan berkuasa dan bertenaga untuk melakukan kerja.

Jika kita gagal dalam perniagaan, kita tidak perlu galau. Bangunlah dari kegagalan tersebut. Sebabnya tiada orang terus berjaya. Semuanya pernah menghadapi kegagalan.

Usahakan juga untuk berkenalan dengan pengusaha-pengusaha yang lain. Ianya mampu membuat lebih mudah kita untuk mempromosikan dagangkita. Daripada situ juga kita dapat berkongsi kiat dan bertukar-tukar pertimbangan dalam memajukan perniagaan.

Sama-sama saling bantu menolong antara satu sama lain untuk membuatkan lagi pernigaan ke peringkat antarabangsa. 

Berusahalah bersungguh-sungguh sehingga berjaya. Perlu di ingat kata-kata ini, "Usaha Tangga Kejayaan"

"Siapa yang berusaha dialah yang mau berjaya"

Sekadar perkongsian,

Boleh berikan persepsi anda sendiri di ruang komen, kita saling tukar-tukar usulan. Boleh juga baca motivasi diri saban hari yang boleh membuatkan kita sentiasa segar setiap pagi dan sentiasa tersenyum..

Sumber https://sembangkejayaan.blogspot.com


EmoticonEmoticon