Sabtu, 25 Juli 2020

Cara Buat Duit Online Dengan Google Adsense Untuk Pemula

Sembang Kejayaan - Dengan teknologi yang kian berkembang, anda sekarang boleh menjana pemasukan sampingan secara online. Bagi mereka yang tertanya-tanya bagaimana cara untuk memulakannya, ini yakni panduan untuk bantu anda yang ingin mula jana pendapatan secara online melalui Google AdSense.


Apa Itu Google AdSense? Dan Bagaimana Anda Boleh Menjana Income Secara Pasif Melalui Google AdSense?


 Dengan teknologi yang semakin berkembang Cara Buat Duit Online Dengan Google AdSense Untuk Pemula

Google AdSense adalah acara pengiklanan percuma yang ditawarkan oleh google kepada sesiapa sahaja yang ingin menjana wang lewat AdSense. Ini merupakan salah satu cara untuk anda yang mahu menjana pendapatan secara online.

Syarat untuk mula dapatkan duit lewat AdSense, anda cuma butuhkan sama ada blog, laman web atau jalan masuk youtube bagi mengizinkan anda untuk mendaftar akaun adsense. Pendaftaran ialah percuma. Setelah menerima kelulusan, anda cuma perlu memasukkan kod iklan di blog anda. Dan anda akan dibayar dalam matawang (USD), jikalau ada orang klik iklan di blog anda.

Amaran: Sekiranya anda menganggap ini sungguh mudah & anda boleh mengklik iklan di blog sendiri ataupun meminta rakan mahupun keluarga anda untuk mengklik iklan. Saya nasihatkan Jangan! Kerana Google AdSense ialah rangkaian iklan yang berkualiti tinggi. Sekiranya anda meminta orang lain untuk klik iklan anda atau menggunakan kaedah yang tidak sah untuk menerima lebih banyak klik, ianya boleh menjadikan akaun Google AdSense anda akan dibanned serta merta. Setelah akaun anda dibanned, susah bagi anda untuk menerima akaun anda kembali. Kaprikornus jangan sesekali buat perkara yang Google AdSense tak suka dan jangan tabrak syarat-syarat yang telah ditetapkan oleh Google AdSense, nanti tak pasal-pasal akaun kena banned!


Cara Untuk Dapatkan Akaun AdSense:


1. Blogger/Wordpress

Untuk menjana pendapatan melalui google adsense, anda kenalah membina blog atau website terlebih dulu. Caranya cukup gampang, tak sampai 5 minit anda boleh membina suatu blog anda sendiri. Anda boleh bermula dari suatu blog percuma iaitu sama ada platform Blogger ataupun Wordpress. Bila dah ada blog, anda boleh mendaftar Google AdSense. Kemudian, Google AdSense akan memantau blog anda sebelum diberikan akaun Adsense.


2. Saluran YouTube

Satu lagi kaedah yang popular pada periode sekarang yang digunakan untuk menerima akaun AdSense adalah dengan membina YouTube Channel. Anda hanya perlu membuat akaun YouTube. Sekiranya anda telah ada akaun gmail, anda boleh terus log in ke YouTube memakai akaun tersebut dan terus membuat jalan masuk/channel YouTube (Ia yakni percuma) bagi mengijinkan anda untuk mengupload video di YouTube. Bila dah ada channel, anda boleh mula hasilkan konten video dan menampung naik video tersebut. Pastikan video tersebut yaitu dari hak milik anda sendiri, bukan dari hasil video orang lain. Untuk permulaan anda boleh memakai handphone untuk merakam beberapa video untuk diupload di YouTube Channel anda.

Antara syarat untuk melayakkan anda menjadi Youtube Partner, anda wajib menyanggupi semua syarat-syarat yang telah ditetapkan YouTube bagi membolehkan anda paparkan iklan Adsense dalam video anda. Antara syarat-syaratnya adalah anda mesti ada sedikitnya 1000 subscriber dan 4000 jam tontonan dalam kala 12 bulan.

Baca Juga: Cara Jana Income Online USD Dengan Fiverr


Contoh Iklan Di Blog/Laman Web & YouTube

 Dengan teknologi yang semakin berkembang Cara Buat Duit Online Dengan Google AdSense Untuk Pemula
Iklan di blog


 Dengan teknologi yang semakin berkembang Cara Buat Duit Online Dengan Google AdSense Untuk Pemula
Iklan di YouTube


Sekiranya, anda betul-betul kepincutdan ingin jana income USD lewat AdSense, ini yaitu potensi untuk anda buat blog dan menampung naik video di YouTube. Anda hanya perlu daftar sekali sahaja menerusi blog/youtube untuk menerima akaun AdSense. Jika sudah menerima kelulusan, barulah anda boleh paparkan iklan dan mula menjana pendapatan USD lewat Google AdSense.


Sumber https://sembangkejayaan.blogspot.com


EmoticonEmoticon