Senin, 27 Juli 2020

Saban Hari Niscaya Akan Ada Pembelajaran Yang Berharga Dalam Kehidupan

Sembang Kejayaan - Perasan tak dalam kehidupan yang kita lalui saban hari ini selalu memberikan kita pembelajaran yang sangat berguna. Setiap hari selalu ada pembelajaran. Ada pembelajaran yang kita dapatkan dengan cara yang menggembirakan dan ada juga pembelajaran yang terpaksa kita lalui dengan cara yang menyakitkan ataupun kurang menggembirakan.

 Perasan tak dalam kehidupan yang kita lalui setiap hari ini selalu memberikan kita pembel Setiap Hari Pasti Akan Ada Pembelajaran Yang Berharga Dalam Kehidupan

Setiap hari adalah potensi untuk menjadi yang lebih baik dibandingkan dengan hari sebelumnya sekiranya kita memiliki aliran untuk terus mencar ilmu dan mencar ilmu. Kerana kehidupan ini tidak pernah berhenti mengajar.

Cuba amati, setiap orang yang kita temui hari ini pasti akan mengajarkan kita sesuatu meskipun pembelajaran yang kita mampu dari mereka itu kadang kala menyakitkan. Kadang mungkin akan berbagi kita rasa nak murka, sedih, kecewa.

Tapi percayalah, meskipun menyakitkan. Ingatlah, dari situlah mungkin kita mencar ilmu perihal kesabaran, kita berguru perihal keteguhan, kita berguru untuk mandiri dan sebagainya. Dari orang-orang inilah, kita dapat menemukan pengalaman berharga yang tentu saja nanti akan menjadi pengalaman yang tidak pernah kita lupakan seumur hidup kita dan akan berkhasiat di periode hadapan. Setiap suasana..saban hari..pasti ada pembelajaran.

Suka diingatkan, hidup ini akan menjadi lebih berarti jika kita memilih untuk mencar ilmu saban hari. Kerana kita sedar bahawa selalu ada pembelajaran berguna sama ada dari orang-orang yang kita kenal mahupun dari pengalaman di abad kemudian, ingatan-kenangan elok, pahit, suka, sedih, dan itu semua ialah pembelajaran yang akan mendewasakan kita.

Sekiranya kita memiliki pedoman seperti itu dan menyedarinya, karenanya saban hari menjadi sebuah potensi untuk kita menjelma lebih baik lagi.

Dan saat menjadi lebih bijak dan sedar akan pembelajaran-pembelajaran itu, setiap kesulitan yang pada mulanya mungkin membebankan dan kurang mengasyikkan akan terasa lebih ringan. Dan saat kita menjadi lebih bijak, hasilnya kita sedar bahawa sesulit-sulitnya hidup ini sebetulnya tidaklah sesulit yang kita bayangkan kerana masih ada banyak masalah dalam hidup yang boleh menyebarkan kita bahagia.

Setiap kemenangan, setiap kesedihan, setiap kejadian, bahkan disetiap ketidakpuasan, camkan pasti ada pembelajaran faktual yang boleh kita ambil. Kaprikornus, hadapilah hari-hari anda dengan senyuman dan perilaku faktual. Tidak semua hari baik, namun selalu ada kasus yang bagus setiap hari.


Semoga berfaedah.


Sumber https://sembangkejayaan.blogspot.com


EmoticonEmoticon